Friday, August 5, 2011

takde idea nak buat title ape.

salam.. hai

Lately ni rase macam lost. Lost dalam banyak hal. Rase macam hidup takde matlamat yang betul.
Aku tau, jadikan Allah sebagai matlamat, tapi aku macam dah a litlle bit off track. Tahla, orang ajak gi daurah and usrah kat area kabilah sendiri, bukan aku tak berminat, tapi paham2 je lah, kat rumah ni, aku bukan senang nak begerak, nak keluar rumah pun susah, mak ayah mmg payah sikit nak bagi aku join bende2 usrah ni.

lately ni, dunia lagi banyak menguasai jiwa daripada akhirat. kepala otak aku asyik pikir pasal duit, risau duit cukup ke tak, risau ade duit ke tak nak boxing day (???), risau cukup duit ke tak nk g travel (???) , asik buat kira2 kewangan, tapi aku takde satu sen pon allocation tuk infak pi tabung amal palestine ke, gaza ke, tabung masjid jamek porstmouth terdekat ke..memang takde..takde langsung.

sume yang aku pikir, pasal hidup duniawi aku je, kenapa hah?
Aku ade termakan bende haram ke? tah la..boleh jadi jugak kan.. duduk uk tu, aku takde la makan main bantai, aku tgk ingredient, ade vegetarian ke tak, tapi aku kadang2 dalam hati aku ade rase doubt kalau aku makan kat luar. makan kat restoran chinese ke, ape ke, memang la makan seafood, tapi..tapi..

takpelah, aku berazam taknak makan luar la senang cte lepas ni, terutama kedai yg takde tanda halal. lantaklah, makan kens pon, kens la, janji die mmg takde jual bende haram kat dalam kedai die tu. Astaghfirullah....




2 comments:

sheera said...

maaf bertanya..kens tu ape?

NUR IZZATI ZULKIFLY said...

haha..kens tu ala2 kfc la, tp die halal.